Recenzie / Top tipy

Knihy z našej knižnice – 3.časť

Čo čítame – 29 mesiac

Do našej knižnice opäť pribudlo niekoľko zaujímavých detských kníh, o ktoré by som sa s Vami rada podelila. Máme ich doma už niekoľko mesiacov a prešli dôkladným testovaním môjho maličkého čitateľa. Všetky ho zaujali a veľmi rád v nich listuje, aj keď úprimne jednu z nich má „zatiaľ“ vyloženú na najvyššej poličke v knižnici a má ju dovolené prezerať iba v mojej prítomnosti 😉 . A viete prečo? Lebo je tak nádherná, že by mi asi srdce puklo ak by ju pokrčil či dokonca potrhal. Máte tiež doma nejaké skvosty, ktoré si čítate iba spoločne?

Poďme si ich v krátkosti predstaviť a tentokrát začneme tou z najvyššej poličky 😉 .

Môj bláznivý obrázkový svet. Tom Schamp.

Tom Schamp

Veľkoformátová, do detailov prepracovaná kniha belgického ilustrátora Toma Schampa je jednoznačne malým umeleckým dielom. Hoci je odporúčaná pre vekovú kategóriu 7+ určite zaujme aj oveľa menších čitateľov. V tejto knihe na viac ako 60 stranách nájdete úplne všetko, presne tak ako to sľubuje jej obálka. Sprevádzať Vás bude kocúrik Oto so svojou rodinou a zvieracími kamarátmi. Na neskutočnom množstve ilustrácií a krátkych vtipných textov Vám ukáže všetky ročné obdobia, kde kto býva, čo kto papá, zoznámi Vás s umením, zistíte čo sa deje na vode či pod vodou, ako to vyzerá na letisku alebo v záhrade a mnoho, mnoho iného. Každý malý objaviteľ si v nej určite nájde to, čo ho aktuálne najviac zaujíma. Kniha pomáha deťom rozširovať slovnú zásobu a podporuje ich fantáziu a predstavivosť. Veľmi ľahko sa Vám môže stať, že sa večer pri upratovaní detskej izbičky pristihnete ako v nej už 10 minút s nadšením listujete 😉 . Kúpiť si ju môžete TU.

Môj bláznivý obrázkový svet

Slovart

Slovart

detská kniha

Kadiaľ vedie cesta. Eva Obůrková.

Albatros

Veľmi milé leporelo, ktoré Vás prevedie od úzkej lesnej cestičky, cez kľudnú vidiecku cestu, až po rušný svet plný všelijakých áut smerujúcich do mesta a putovanie ukončí diaľnicou, po ktorej sa jazdí najvyššou rýchlosťou a spája mnohé vzdialené mestá…Kniha sa dá rozložiť na zem a použiť ako podložka pre jazdu s autíčkami alebo motorkami a má aj dierky vďaka ktorým ju môžete zavesiť na stenu ako obrázok. Je už iba na Vašom drobcovi čo s knihou vymyslí a ako sa s ňou dokáže najlepšie zabaviť. U nás je najviac používaná ako podložka pre celý náš vozový park a pravidelne v nej s našim mini bavorákom obiehame deda na motorke či tata na bielom autíčku 🙂 . Na zadnej strane sú zobrazené a popísané rôzne druhy áut a stavebných strojov, a tiež základné dopravné značky. Je to jeden z tých titulov, v ktorom dostanete veľa muziky za málo peňazí. Kúpiť môžete TU.

Eva Oburkova

Eva Oburková

leporelo

THIS IS NOT A BOOK. Jean Jullien

Jean Jullien

Toto nie je kniha, je to klavír, klávesnica notebooku, dve ruky s ktorými si môžete tľapnúť alebo dokonca dom, ktorý si z nej dokážete postaviť. Lukáško si ju hrozne obľúbil a na každú stranu už má svoje pomenovanie alebo činnosť, ktorú pri nej vykonáva. Hrozne rád jej dáva na zadok 😉 , číta pod stanom, ale najviac sa vždy smejeme keď na stránku s kladivom, kľúčom a klincami zahlási MŇAM-MŇAM 🙂 . Táto interaktívna kniha od francúzskeho spisovateľa obsahuje 14 veľkých obrázkov a žiadny text. Zámerom jej autora Jeana Julliena bolo, aby sa s ňou deti naučili kreatívne zabávať, a to sa mu skutočne aj podarilo. Naplno podporuje fantáziu a úžasnú detskú predstavivosť. Veď uznajte sami…

Kúpiť môžete TU.

recenzia detskej knihy

This is not a book

detská kniha

Počítání. Aino-Maija Metsola.

Baobab

S touto okienkovou knihou sa deti učia počítať veselou a hravou formou. Na 14 stranách nájdete množstvo farebných a netradičných ilustrácií od fínskej dizajnérky a ilustrátorky Aino-Maija Metsola. V každom okienku je pre malých objaviteľov ukrytá úloha, ktorú je potrebné vyriešiť. Kniha je síce po česky, ale textu nie je veľa, takže nám to vôbec neprekáža. Lukáško má najradšej stránku s kvetinami, kde rád objavuje všelijaký hmyz v nich ukrytý a po prvýkrát ho zaujala aj dvojstrana s oblečením, a tak sme si vysvetlili a naučili sa, kto nosí aké oblečenie a prečo. Najviac sa mu páči veľký fialový klobúk s pávím perom. Dúfam, že sa jedného dňa nerozhodne vymeniť svoju šiltovku za niečo podobné 😉 . V tejto edícii vydalo české vydavateľstvo Baobab aj knihu Barvy, ktorá je vhodnejšia pre tých, ktorým matematika už od malička nie je veľmi sympatická 🙂 .

Aino-Maija Metsola

Baobabvydavateľstvo Baobab

Pridávam ešte jednu horúcu Montessori novinku, ktorá je vhodná pre všetkých rodičov detí od 0 do 3 rokov, a ktorým je Montessori pedagogika sympatická a chceli by sa o nej dozvedieť niečo viac. Kniha Montessori od narodenia do 3 rokov (Nauč ma byť samým sebou) obsahuje:

Montessori pedagogika

• Vývojové fázy a potreby dieťaťa.
  • Montessori prístup v praxi, konkrétne rady a presné príklady.